PLASTYKA - 2020.04.22
- 22.04.2020 12:55
Temat: Płaskie plamy barwne a sztuka Egiptu
Drodzy uczniowie
Na ostatniej lekcji zapoznaliście się ze sztuką prehistoryczną. Dzisiaj – sztuka Starożytnego Egiptu, czyli czasy po prehistorii.
Cele lekcji:
-
Poznasz ramy czasowe sztuki starożytnego Egiptu,
-
Wymienisz cechy wytworów sztuki egipskiej,
-
Utrwalisz wiadomości na temat plamy oraz linii jako elementów abecadła plastycznego,
-
Zobaczysz elementy abecadła plastycznego w dziełach sztuki Egiptu,
-
Wykonasz pracę plastyczną
A teraz trochę historii:
https://en.calameo.com/read/00337319675c8f74c7ca7?page=7
Powtórzmy:
-
Rozwój sztuki starożytnego Egiptu nastąpił między IV tysiącleciem p.n.e. a VII w. n.e.
-
Malarstwo stanowiło rodzaj specyficznego „pisma” - hieroglify
-
Dzięki ukazanym za pomocą koloru symbolicznym postaciom i zdarzeniom wyczarowywano świat, w którym zmarły Egipcjanin miał zaistnieć w otoczeniu bogów.
-
Malowidła pokrywały sufity, ściany grobowców i świątyń.
-
W domach stosowano je dla magicznej ochrony.
-
Kanon - to postacie, które przedstawiano zgodnie z zasadami: głowa, ręce i nogi - z boku, a barki oraz oko - na wprost. (przypatrz się uważnie)
Treści w podręczniku – str 24-25
-
-
Ćwiczenie plastyczne
-
Temat: Piramidy egipskie i współczesny świat
Format - A4
Technika - kredki , pisaki
Skorzystaj z filmiku do 4:23 minuty
https://www.youtube.com/watch?v=LXA3IRpjmWE
Po narysowaniu piramid, dorysuj współczesny świat (budynki, ulice, przyrodę i ludzi)
Termin wykonania pracy plastycznej na ocenę – do 29.04.20r
Miłej pracy twórczej:-)
-
- Wróć do listy artykułów
Ostatnie artykuły