• TECHNIKA - 2020.04.16
        • TECHNIKA - 2020.04.16

        • 16.04.2020 12:33
        • Temat: Którędy bezpieczniej?

           

          Drodzy uczniowie

           

          • Mam nadzieję, że już dobrze opanowaliście znajomość znaków drogowych. Teraz czas na kolejny krok i zapoznacie się z zasadami bezpiecznego poruszania się po drogach jako rowerzyści.

           

          • Oglądnijcie i uważnie przeczytajcie treści w prezentacji.

           

          https://prezi.com/njnc4nsf0onj/ktoredy-bezpieczniej/

           

           

          • Wykonajcie ćwiczenia z podręcznika i zapiszcie je do zeszytu.

           

          ćw. 1,2

          ćw. 3, 5

          i „ Sprawdź się”

           

           

          Ćwiczenie dotyczące odblasków nie jest obowiązkowe!

           

          Termin wykonania ćwiczeń – do 23.04.20 r.

        • HISTORIA - 2020.04.16
        • HISTORIA - 2020.04.16

        • 16.04.2020 12:09
        • Temat: Jadwiga i Jagiełło – unia polsko-litewska.

          CELE

          1. Opowiadam o Jadwidze Andegaweńskiej, która została królem Polski:

          1. dzieciństwo;

          2. przyjazd do Polski.

          1. Wiem, w jakich okolicznościach wielki książę Litwy Jagiełło został królem Polski.

          2. Wymieniam przyczyny i skutki unii polsko-litewskiej w Krewie dla:

          1. Polski;

          2. Litwy.

          UNIA – związek zawarty przez państwa.

          UNIA PERSONALNA – związek dwóch państw, które łączy osoba władcy.

          1370 r. - śmierć ostatniego króla Polski z dynastii Piastów, Kazimierza III Wielkiego

          1370 r. – koronacja Ludwika Andegaweńskiego, Węgierskiego na króla Polski ( wnuk Władysława Łokietka i siostrzeniec Kazimierza Wielkiego)

          1384 r. – przyjazd z Węgier do Krakowa i koronacja na króla Polski Jadwigi Andegaweńskiej (córka Ludwika Andegaweńskiego)

          1385 r. – zawarcie unii polsko-litewskiej w Krewie

          1386 r. – przyjazd do Krakowa wielkiego księcia Litwy Jagiełły

          - chrzest, przyjęcie imienia Władysław

          - ślub Jadwigi i Władysława Jagiełły

          1399 r. – śmierć króla Polski, Jadwigi Andegaweńskiej

          PRZYCZYNY ZAWARCIA UNII PERSONALNEJ W KREWIE – SIERPIEŃ 1385 R.

          1226 r. książę z Mazowsza, Konrad Mazowiecki sprowadził Krzyżaków do Polski do walki z pogańskimi Prusami.

          ZE STRONY POLSKI

          ZE STRONY LITWY

          *zagrożenie ze strony krzyżaków

          *chęć odzyskania Pomorza Gdańskiego

          *rozszerzenie wpływów na Wschodzie (Litwa, Ruś)

          *odzyskanie ziem zagrabionych przez Litwę

          *zagrożenie ze strony krzyżaków

          *chęć przyjęcia chrztu przez Jagiełłę

          *dołączenie do państw chrześcijańskiej Europy


           

          SKUTKI UNII POLSKO-LITEWSKIEJ

          • poślubienie królowej Jadwigi

          • nowa dynastia dla Polski

          • chrzest Litwy, ostatniego pogańskiego państwa w Europie

          • przyłączenie Litwy do Polski

          • odzyskanie ziem utraconych przez Polaków (rejzy/najazdy Litwinów)

          • odzyskanie wolności przez Polaków więzionych na Litwie i przez Litwinów więzionych w Polsce

          • rozwój gospodarczy Polski i Litwy

          OBLICZ:

          1. Ile lat minęło między sprowadzeniem Krzyżaków do Polski a przyjazdem oraz koronacją Jadwigi na króla Polski?

          • obliczenie: ………………………………………………………………………………………………………………………………

          • odpowiedź: …………………………………………………………………………………………………………………………….

          1. Ile lat Władysław Jagiełło był królem Polski?

          • obliczenie: ………………………………………………………………………………………………………………………………

          • odpowiedź: …………………………………………………………………………………………………………………………….

          Para królewska miała córkę Elżbietę Bonifację – co się z nią stało?

        • PRZYRODA - 2020.04.15
        • PRZYRODA - 2020.04.15

        • 15.04.2020 12:45
        • Temat: Układ rozrodczy umożliwia wydawanie na świat potomstwa.

          Cele:

          Dowiesz się dlaczego układ rozrodczy męski i żeński są inaczej zbudowane.

          Poznasz ich budowę i funkcje.

          Przypominam – temat i cele proszę zapisać do zeszytu

          Układ rozrodczy odpowiada za bardzo ważną cechę życia – rozmnażanie.

          Jest to bardzo ważna cecha życia, bo służy powstawaniu nowych organizmów.

          Proszę przeczytać tekst z podręcznika, str.104 – 107, przeanalizować budowę układu żeńskiego i męskiego, gdzie występują poszczególne narządy i jaką pełnią funkcję.

          W zeszycie proszę zapisać i wyjaśnić pojęcia: zapłodnienie, ciąża, poród wykorzystując tekst z podręcznika

          Dokładnie zapoznać się z tekstem z podręcznika – i wypisać w punktach do zeszytu

          Jak dbać o układ rozrodczy:

          Kto ma możliwość, może obejrzeć sobie filmik, poniżej link do filmu

          http://dladzieci.info/bajki-wideo/bylo-sobie-zycie-narodziny-odcinek-2/

          jako podsumowanie, proszę zrobić ćwiczenia 1-4 str.66 – 67 w zeszycie ćwiczeń.

          Powodzenia!

        • MATEMATYKA - 2020.04.15
        • MATEMATYKA - 2020.04.15

        • 15.04.2020 12:43
        • Temat: Figury symetryczne.

          Cele:

          Dorysujesz drugą połowę figury symetrycznej

          Użyjesz ze zrozumieniem pojęć: figura symetryczna ,oś symetrii figury

          Narysujesz osie symetrii w podanych figurach ( o ile istnieją)

          Rozpoznasz figury osiowosymetryczne wśród otaczających nas obiektów

          Przepisz proszę temat i cele do zeszytu

          Przeanalizuj tekst str.38 – 39

          Wykonaj zadania – Na dobry początek, jeśli posiadasz lusterko,

          Następnie spróbuj wykonać wycinankę ze złożonej kartki , rozłóż ją i zobacz co otrzymałeś, wklej do zeszytu,

          Taka figura to figura symetryczna

          Figury symetryczne posiadają osie symetrii 1, 2 3 lub więcej, przeanalizuj przykłady figur na str.39, zwróć uwagę jak te osie symetrii należy rysować

          Spróbuj wyciąć sobie koło, kwadrat, prostokąt, trójkąt i korzystając z podpowiedzi na stronie 39 znajdź osie symetrii( jeżeli są), bo jak widzisz, nie wszystkie figury mają osie symetrii.

          Jako utrwalenie zrób zadanie 1 i 3 z zeszytu ćwiczeń.

          A czy potrafiłbyś wskazać osie symetrii na rysunkach w zadaniu 1 na str.40 w podręczniku?

          Wystarczy, jak w zeszycie zapiszecie

          Rys.1 – ile osi symetrii lub brak osi symetrii

          Rys.2 – ile osi, i tak dalej

          Powodzenia!

    • Kontakty

      • Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. Orła Białego Wałbrzych, ul. Wańkowicza 13
      • 748470989
      • ul. Wańkowicza 13
        58-304 Wałbrzych
        Poland
      • Izabella Mazurek
      • Krystyna Baczyńska
      • Dorota Leksztan
        Monika Rajca
  • Galeria zdjęć

      brak danych